گلخانه پلاستیک و پلی کربنات

سقف این گلخانه ها به صورت گوتیک یا گنبدی شکل است و معمولاً پنجره ها به صورت بال کبوتری بوده و تا ۲۵% باز شده و گلخانه را تهویه می کنند.
پنجره های سقفی از راس قوس می باشند که یک یا دو پنجره براساس اقلیم و نیاز های گیاه طراحی می گردد .
این گلخانه ها در مناطق دارای باد و برف که استحکام بیشتری را نیاز داریم احداث می گردند . جهت پنجره های سقفی گلخانه پشت به باد در نظر گرفته می شود .

پلی کربنات

شیشه ای

گلخانه شیشه ای

پوشش دیواره و سقف گلخانه های شیشه ای از شیشه نشکن استفاده می شود. از مزایای این گلخانه ها مقاومت در برابر بادهای بسیار شدید و بارش برف می باشد به همین دلیل می توان در مناطق سرد و طوفان خیز از این نوع گلخانه استفاده کرد. ضریب نوردهی ۹۳% پوشش این گلخانه ها از مشخصه های دیگر آن هاست که کارکرد بسیار مناسبی در مناطق کم آفتاب دارد . هم چنین پرت حرارتی این گلخانه ها از سایر تیپ ها کمتر می باشد .

گلخانه المریا

این نوع گلخانه ها خیمه ای مانند بوده و اتصالات به صورت سیم بوکسلی می باشد. بیشتر برای مناطق جنوبی کشور و مناطقی با آب و هوای گرمسیری مناسب می باشند.
این گلخانه ها فصلی هستند. ستون های گلخانه از لوله تشکیل شده است. عرض دهانه متغیر و گاهی تا ۳۰ متر هم می رسد. این نوع گلخانه برای تولید محصولات سبزی و صیفی مانند خیار و گوجه فرنگی در مناطق گرمسیر در فصول مختلف مناسبند.
کشت در این گلخانه ها می تواند به صورت هیدروپونیک باشد. این گلخانه ها را می توان با سیستم آبیاری و تغذیه هوشمند، سایبان خارجی، فن، سیستم کنترل اقلیم، پنجره های برقی تجهیز نمود

الرمریا

نت هاوس

نت هاوس

سازه هایی پیش ساخته بوده که جهت محافظات از انواع کشت، و نیز درختان و باغات مورد استفاده قرار بگیرد. پوشش این نوع گلخانه ها از توری های ضد حشره می باشد. این نوع گلخانه برای مناطق گرمسیری مناسب است. مزایای این نوع گلخانه ها عبارتند از : جلوگیری از خسارت تگرگ ،جلوگیری از ورود آفات و بیماری ها به گلخانه ،حفظ دمای گلخانه ، هزینه اولیه کم و مقرون به صرفه ،نصب آسان ، امکان استفاده از سیستم آبیاری قطره ای ،امکان قیم بندی بوته ها ، افزایش عملکرد در واحد سطح توصیه می شود جهت کاهش نور آفتاب و جلوگیری از آفتاب سوختگی گیاهان، از یک سایه بان روی سقف آن استفاده گردد